Listopad

Týdenní témata:

  • Co umí vítr a déšť
  • Moje tělo a zdraví
  • Když kamarád stůně

 

Ranní činnosti:

  • Modelování u stolečku
  • Námětové hry (na doktora, na rodinu, na lékárníka,…)
  • Vybarvování omalovánek
  • Prohlížení knížek, encyklopedií
  • Deskové hry
  • Volná hra na koberci – konstruktivní stavby z různých stavebnic

 

Komunitní kruh:

  • Ranní rituály – svolání se do kroužku, přivítání se písničkou, spočítání kamarádů, jmenování dnů v týdnu
  • Na začátku týdne - povídáme si o víkendu, co jsme dělali, co jsme zažili
  • Na konci týdne – povídáme si o tom, co nás nejvíce bavilo a co bychom si chtěli zopakovat

 

        Další témata ke konverzaci:

 

Co umí vítr a déšť

  • Poslech pohádky „O dešti, větru a velkém černém mraku“ – soustředěnost, odpovědi na otázky
  • Jak se do takového počasí musíme obléknout
  • Sluchové rozkládání slov na slabiky, vytleskávání slabik ve slově (př. vítr, déšť, mrak, sluníčko, mlha, kapička,…)
  • Porovnávání velikostí (větší x menší)

 

Moje tělo a zdraví

  • Pohádka „O bolavé pusince“ – poslech, převyprávění
  • Pojmenováváme části těla – ukazování
  • Hádanky na téma části těla
  • Hledáme rýmy k částem lidského těla (př. nos – kos,…)
  • Učíme se naše smysly – ukazujeme si obrázky, správně přiřazujeme
  • Porovnáváme se – děti hledají rozdíly mezi dvěma vybranými kamarády (př. barva vlasů, výška, tvar obličeje,…)
  • Jak se staráme o naše zdraví
 

Když kamarád stůně

  • Co děláme, když jsme nemocní
  • Jak se staráme o své zdraví
  • Víme, co znamená číslo 155?
  • Kdo je pan doktor/ paní doktorka – kde je najdeme

 

Ranní cvičení:

  • Procvičování chůze a běhu se změnami hudebního doprovodu
  • Hry na tělo (vyjadřování např. tichý déšť, silný liják, slabý vánek,…)
  • Básničky s pohybem
  • Tancujeme na písničky
  • Pohybové hry – na znamení spojujeme části těla, které jsme se naučili
  • na vitamín a bacil (předávání míčů)
  • Psychomotorická cvičení – hry s padákem – kapičky deště (děti chodí dokola po padáku a schovávají se do barevných louží – opakují barvy)
  • schovávaná pod deštník (děti chodí dokola s padákem na hudbu, když hudba přestane hrát, děti se musí schovat pod padák)

 

Grafomotorika:

  • Správný úchop tužky
  • Pracovní listy, sešit – obtahování předkreslených tvarů

 

Předčtenářská gramotnost:

  • Pohádka „O dešti, větru a velkém černém mraku“ – poslech, převyprávění, odpovědi na otázky
  • Pohádka „O bolavé pusince“ – poslech, převyprávění, poučení

 

Básničky a písničky:

  • Zapamatovat si krátký text, melodii
  • Umět správně tleskat do rytmu
  • Doprovod na Orffovy hudební nástroje
  • Doprovod na kytaru
  • Nacvičování písniček a básniček na vystoupení u rozsvícení vánočního stromu a na vánoční besídku

 

Pohybové hry

  • Pochopit pravidla hry
  • Nebát se do hry zapojit a užít si ji

 

Výtvarná a pracovní činnost:

  • Holínka v kaluži – vystřižení holínky, namalování barvami, vyzdobení holínky, kaluž – rozfoukávání barvy brčkem
  • Moje tělo – pracovní činnost, stříhání, skládání papíru, malování obličeje
  • Bacil – rozfoukávání barev brčkem, vystřižení a nalepení očiček

 

Pobyt venku:

  • Procházky po vesnice, do přírody
  • Volná hra na hřišti
  • Pozorování změn počasí
  • Pobyt na zahradě MŠ

 

Průběžné činnosti:

  • Základy slušného chování
  • Základy stolování
  • Upevňování třídních pravidel
  • Dodržování hygienických návyků
  • Sebeobsluha