Prázdniny nám uběhly a nastává nový školní rok. Děti se stávají předškoláky – nejstaršími v MŠ. Věřím, že si užijí mnoho legrace, ale naučí se i něčemu novému. Čeká je spousta her, pozorování, tvoření, nádherných vycházek, ale i plnění zajímavých úkolů. 

Září

Týdenní témata:

  • Kdo přišel do školy
  • Škola nás volá
  • Mám kamarády?
  • Tady jsem doma

Ranní činnosti:

  • Individuální rozhovory
  • Nové děti – seznamování s novým prostředím, hračkami, kamarády
  • Společenské hry
  • Konstruktivní stavebnice

Komunitní kruh:

  • Představování dětí dětem = nebát se vystoupit před ostatními, znát svoje jméno, bydliště, jména rodičů, sourozenců
  • Poznat svoji značku (jméno)
  • Co jsme prožili o prázdninách – samostatné vyprávění
  • Znát pravidla v MŠ a ve třídě, vědět proč to tak je a umět se podle nich chovat
  • Znát jména svých kamarádů
  • Dechová cvičení
  • Hry se jmény
  • Sledování řečových projevů dětí – vyjadřování, slovní zásoba, souvislá věta, pořadí slov ve větě

Ranní cvičení:

  • Zdravotní cvičení – protahování
  • Střídání běhu a chůze na zvukové signály (tyčky, bubínek)
  • Chůze a běh za vedoucím dítětem se změnou směru (PH Jeli jsme na výlet)
  • Poskoky snožmo
  • Kutálení míče
  • Podávání předmětů nad hlavou, pod nohou, za zády
  • Prolézání tunelem
  • Hry s padákem

Grafomotorika:

  • Úchop tužky, sezení při práci – uvolnění ruky od ramene po zápěstí
  • Velké pohyby paží – mávání, kruhy, ležatá osmička
  • Kroužení všemi směry
  • Prac. listy - Cesta do školky, Veselý x smutný obličej, kamarádi
  • Opis jména podle vzoru

Předmatematické představy:

  • Třídění
  • Přiřazování tvarů
  • Porovnávání počtu, přiřazování

Předčtenářská gramotnost:

  • Poslech četby – soustředit se,umět převyprávět pohádku podle otázek, i samostatně
  • Vyprávění podle obrázků
  • Zapamatovat si krátký text
  • Prostorová orientace
  • Poznat své jméno
  • Dramatizace pohádky

Básničky a písničky:

  • Zapamatovali krátký text
  • Doplňování rýmů
  • Opakování rytmu
  • Pomalé x rychlé tempo
  • Rytmus, melodie v písničkách

Pracovní a výtvarné činnosti:

  • Úchop nůžek
  • Vystřihování, lepení
  • Malba temperou – můj kamarád
  • Kresba pastelkami – moje značka, pravidla třídy
  • Co jsme prožili o prázdninách – kresba
  • Vytrhávání, uždibování, mačkání papíru

Průběžně:

  • Upevňování pravidel
  • Péče o zvířátka a zahradu
  • Pozorování přírody
  • Bezpečnost při všech činnostech