Únor

 

Měsíc leden nám rychle utekl. Sice jsme si neužili zimních radovánek, ale užili jsme si spoustu zajímavých her, činností, tvoření i společných akcí. Na začátku ledna jsme navštívili místní kostel, kde si děti prohlédly betlém a zazpívaly vánoční písničky. Moc se jim tam líbilo. Vydařil se nám i průvod Tří králů. Na závěr měsíce se konal karneval. Všem děkujeme za krásné kostýmy, ze kterých měly děti obrovskou radost. Užily si mnoho her, tanečků, soutěží i závěrečnou tombolu – vše ve fotogalerii.

Týdenní témata:

  • Hádej, čím jsem
  • Co děláme celý den a celý rok
  • Čím cestujeme

Ranní hry:

  • Stavby z kostek - zeď, komíny, hrady
  • Konstruktivní stavebnice
  • Hra s autíčky – dopravní koberec – pravidla, dopravní situace, značky
  • Modelování – vánočky, koláčky
  • Hra na lékaře zubaře, záchranáře, kadeřnice, prodavačku, učitelku
  • Prohlížení knížek
  • Prohlížení obrázků na magnetické tabuli

Cvičení:

  • Zdravotní cvičení, jóga pro děti
  • Cvičení podle říkadel
  • Kotouly, přeskoky, plazení – cvičení obratnosti
  • Házení a chytání míče
  • Honičky
  • Postřehové hry  - reakce na signál, barvu, tísňová čísla
  • Namotávání hadice – lana

 

Pohybové hry:

  • Na kominíka, Na barevná auta, Na barevné vlaky, Na kouzelníka, Řidiči a semafor

 

Komunitní kruh:

  • Co jsou profese, povolání
  • S jakými profesemi jsem se od narození setkal?
  • Čím jsou mí rodiče?
  • Proč chodí do práce?
  • Poznávání a popis jednotlivých profesí podle obrázků, přiřazování nářadí, nástrojů k jednotlivým profesím
  • Co jednotlivé profese vykonávají
  • Co jsou dopravní prostředky a jak je dělíme
  • Čím jsem už cestoval?
  • Můj denní režim – co kdy dělám
  • Moje zájmy, záliby

Předčtenářská gramotnost

  • Vytleskávání slov, určování první a poslední hlásky, tvoření a předávání rytmu, hádanky – i děti dětem
  • Dramatizace pohádky O Palečkovi
  • Určování prstů na ruce
  • Linky – kdo volá (jméno, příjmení), co se stalo, kde se to stalo
  • Obrázkové čtení – doplňování správného tvaru podstatných jmen
  • Četba pohádek – převyprávění podle otázek, samostatně

Předmatematické představy

  • Porovnávání počtu, dopočítávání
  • Porovnání Přiřazování čísel k jednotlivým obrázkům
  • Poznávání a určování čísel na linky tísňového volání
  • Poznávání čísel na hodinách
  • Orientace v čase – včera, dnes, zítra, ráno, dopoledne, odpoledne, večer, v noci

Hudební činnosti:

  • Poslech hudby, poznávání písniček podle melodie, poznávání výšky tónu – porovnávání, určování – pomalé x rychlé tempo
  • Taneční improvizace na hudbu
  • Poznávání podle zvuku – zvukové kostky – přiřazování

Výtvarné a pracovní činnosti:

  • Malování kuličkami
  • Stavění iglú z kostek cukru
  • Malba zimní krajiny – práce s temperovými barvami – odstíny modré, malba stromu, vystřihování a lepení ptáčka
  • Malba profese – čím bych chtěl být
  • Hnětení těsta, válení válečků, pletení housek
  • Vystřihování, lepení – zeď z cihel
  • Prostorové stavby z kukuřičných kuliček

Grafomotorika:

  • Pila
  • Tašky na střeše
  • Žebřík
  • Kutálení Koblížka

Písničky, básničky:

Písně:

  • Kalamajka
  • Ukolébavky
  • Kominická
  • Popeláři

Básničky:

  • Básnička Dřevorubec
  • Řežme dříví na polínka

Pobyt venku:

  • Vycházky, pozorování přírody, volný pohyb na hřišti, honičky, pohyb na školní zahradě – dle počasí – hry se sněhem a na sněhu, bobování

Průběžně:

  • Opakujeme dny v týdnu, orientace v čase, samostatné vyprávění o obrázku, orientace v prostoru, opakování tvarů, barev, porovnávání počtu, vytleskávání slov, určování první a poslední hlásky, správný úchop tužky, sezení při práci